poniedziałek, 29 stycznia 2018

OMLET SEROWY.

Nie będę powtarzać że to co najprostsze jest zazwyczaj najsmaczniejsze, bo wszyscy to już chyba wiedzą. Czasami wystarczy dodać jakiś składnik, w tym przypadku sery i to od razu wynosi danie na wyższy poziom. Dzięki temu dodatkowi pokochałam omlety na nowo i teraz chce mi się z nimi na okrągło kombinować. Nie wymyśliłam sama niestety tego przepisu, podpatrzyłam go u DONNY HAY, zamieniłam jedynie mascarpone na ricottę bo akurat tę znalazłam w lodówce. No i dodałam tymianku który bardzo mi tu pasuje.



OMLET SEROWY
1 porcja

2 jajka
1/2 łyżki masła
2 łyżki sera ricotta
kilka gałązek świeżego tymianku
1 czubata łyżka startego parmezanu
1 czubata łyżka starego cheddara
sól
pieprz

Oddzielić białka od żółtek. Białka zmiksować na sztywno na koniec dodać żółtka oraz sól i zmiksować do połączenia się składników. Masło rozpuścić na patelni, a następnie na patelnię wylać masę jajeczną. Smażyć około 5-6 minut aż omlet się zetnie. W międzyczasie ricottę wymieszać z tymiankiem, solą oraz pieprzem i odstawić. Wierzchnią stronę omleta posypać cheddarem oraz parmezanem, a także umieścić na niej ricottę z dodatkami. Za pomocą szpachelki omlet złożyć na pół i smażyć jeszcze około 3 minut. Od razu podawać.
SMACZNEGO!!!


2 komentarze:

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP